Aktualno
SiEVA del dveh mednarodnih ...
23. 9. 2014 SiEVA je del dveh razvojno-raziskovalnih projektov, ki sta bila ...
Predstavitev razvojnih centrov ...
20. 5. 2014 21.05.2014 je potekala v Kranju predstavitev razvojnih centrov ...
Letrika razvila v sodelovanju s SiEVO ...
12. 5. 2014 Po treh letih razvoja ter ob številnih izkušnjah in bogatem ...
Aktualno
SiEVA del dveh mednarodnih konzorcijev, ki sta bila izbrana za sofinanciranje v okviru evropske razvojne perspektive Obzorje 2020
SiEVA je del dveh razvojno-raziskovalnih projektov, ki sta bila izbrana na razpisih v okviru programa Factories of the future v okviru nove evropske razvojne perspektive Obzorje 2020. Evropski znanstveni razpisi, predstavljajo izjemen izziv, saj se na njih prijavijo znanstveno-raziskovalni konzorciji, ki v svojih vrstah vključujejo največje in najboljše, kar ima za ponuditi evropska znanstvena in raziskovalna sfera. Uspeh na takšnem razpisu torej predstavlja velik dosežek, na katerega je SiEVA lahko upravičeno ponosna.
Projekt COMBILASER se ukvarja z testiranjem in aplikacijo naprednih tehnologij in rešitev na področju laserskega varjenja v industrijski proces.
Proizvodni procesi vključujoč laserske tehnologije so danes vedno bolj pogost in nezamenljiv del modernih industrijskih procesov v različnih vejah industrije. To velja tudi za avtomobilsko industrijo. Vedno bolj zapletene ter podrobne tehnološke rešitve na avtomobilskih komponentah tako danes vedno pogosteje vključujejo rešitve, ki za proizvodnjo zahtevajo obvladovanje zapletenih in naprednih procesov laserskega varjenja.
Tehnološko izjemno zahteven projekt v skupni višini skoraj 4 milijonov evrov združuje potenciale podjetij in znanstveno-raziskovalnih inštitucij iz sedmih evropskih držav. Med njimi bo kot pomemben akter predvsem na področju mreženja v avtomobilski industriji, soudeležen tudi Razvojni center SiEVA.
Poleg, razvojnega centra SiEVA so del razvojnega konzorcija COMBILASER še: Hidria AET (SLO), IK4-Lortek (ŠPA), Laser Zentrum Hannover (NEM), Recendt (AVT), University of Sheffield (VB), Laserline (NEM), Orkli S. Coop. (ŠPA), Talleres Mecánicos Comas (ŠPA), Mondragon Assembly (FRA), 4D (NEM) in CAVITAR (FIN).
Projekt FACTS4WORKERS pa si prizadeva za izboljšanje proizvodnih procesov v moderni evropski industriji predvsem z vidika aplikacije modernih IT in pametnih rešitev na način, ki olajšuje delovne pogoje delavcev.
Akronim projekta izhaja iz njegovega naslova: FACTories for WORKERS. Ideja vključuje pristop, k problemom moderne proizvodnje s strani človeka, delavca. Temelji na predpostavki, da je potrebno zaposlene v proizvodnji aktivno vključiti v odločevalne in nadzorne procese ter s kombinacijo tehnoloških rešitev, ki vključujejo najsodobnejše tehnologije in novih oblik organizacije, povečati njihovo zadovoljstvo pri opravljanju delovnih nalog.
Projekt s svojo vizijo povečuje zadovoljstvo zaposlenih in posledično tudi njihovo produktivnost, kar ob širši aplikaciji na terenu pomeni tudi večjo produktivnost evropskih industrijskih obratov in posledično lažje ohranjanje obstoječih in ustvarjanje novih delovnih mest za Evropo znotraj konkurenčne globalne ekonomije.
Zahteven projekt v skupni vrednosti 8,5 milijona evrov zajema širok nabor partnerjev, ki sega od velikih in malih podjetij iz evropske industrije, raziskovalno-znanstvenih inštitucij do univerz. Pri svojem delu pa družbeniki želijo aktivno sodelovati tudi s predstavniki in zastopniki delavcev zaposlenih – tako na nacionalnih kot tudi na evropskem nivoju.
V projektu FACTS4WORKERS SiEVA nastopa kot mrežni razvojni center, ki bo s svojimi bogatimi povezavami tako v evropski industriji, kot tudi v akademski sferi in na državnih in meddržavnih vladnih ravneh, lahko pripomogla k uspešnemu seznanjanju širše zainteresirane evropske javnosti z rezultati projekta in njihovo uspešno aplikacijo v praksi.
Poleg Razvojnega centra SiEVA v projektu FACTS4WORKER sodelujejo še naslednji partnerji: Virtual Vehicle Research Center (AVT), Hidria TC (SLO), Università degli Studi di Firenze (ITA), Technische Universität Wien (AVT), Thyssen Krupp Steel Europe (NEM), Hidria Rotomatika (SLO), iMinds (BEL), University of Zürich (ŠVI), Thermolympic (ŠPA), EMO Orodjarna (SLO), Evolaris next level (AVT), Instituto Tecnológico de Aragón (ŠPA), Schaeffler Technologies (NEM), Lappeenranta University of Technology (FIN).
Predstavitev razvojnih centrov slovenskega gospodarstva
21.05.2014 je potekala v Kranju predstavitev razvojnih centrov slovenskega gospodarstva.
Dogodek je bil priložnost, da so razvojni centri predstavili svoje dosedanje delo in rezultate. Srečanje se je zaključilo z okroglo mizo. Razprava je potekala o razvojnih perspektivah slovenskega gospodarstva v novi finančni perspektivi 2014-2020.
Letrika razvila v sodelovanju s SiEVO in domačimi partnerji sodoben visokonapetostni pogon
Po treh letih razvoja ter ob številnih izkušnjah in bogatem domačem znanju je Letrika danes predstavila visokonapetostni pogonski sistem moči nad 50 kW, uporaben za pogon vozil z maso nad eno tono.
Najsodobnejši pogonski sistem je zelo kompakten in praktično brez vzdrževanja, saj nima obrabljivih delov. Ima izkoristek nad 90%, kar je trikrat bolje od motorjev z notranjim izgorevanjem, ki dosegajo izkoristek 30%. Motor, plod domačega znanja in inovativnih rešitev Letrikinih inženirjev, je sposoben rekuperacije energije, kar pomeni, da se le-ta ob zaviranju ali spuščanju vozila vrača v baterije in s tem podaljšuje doseg vožnje.
Letrika že vrsto let pri razvoju sodeluje in uspešno povezuje številne znanstvene in izobraževalne ustanove. Motor je bil sicer v celoti razvit v Letriki, razvoj krmilnika (inverterja) pa je potekal v sklopu projekta SiEVA, ki je sofinanciran z državnimi in evropskimi sredstvi, ter deloma tudi v sodelovanju s TECES.
Pogonski sistem so v realnih pogojih testirali v Inštitutu Metron, kjer deluje priznani slovenski inovator in promotor električnih avtomobilov Andrej Pečjak, ki z Letriko sodeluje že dlje časa. Na elektriko predelan večji družinski enoprostorec za 6 oseb, v katerega je vgradil Letrikin HV pogonski sistem, se je odlično izkazal. Pri polno obremenjenem vozilu poraba ne preseže 200 Wh/km, kar pomeni, da z 1 kW/h (cena pod 0,1 EUR) povprečno lahko prevozi 6-7 km, to pa predstavlja strošek pod 2 EUR/100 km.
Predstavljeni izdelki so velikega pomena za nadaljnjo širitev proizvodnega programa Letrike in priložnost za nadaljnje razvojno sodelovanje SiEVE na področju zelenih tehnologij, zato Letrika s konkretnimi kupci že vzpostavlja stike in skupne razvojne projekte.
Vir: Povzeto iz Sporočila za javnost, Letrika d.d.. 13.5.2014